Dnes je již jasné, že se prakticky žádná firma dnes bez své vlastnà internetové stránky neobejde. PrávÄ› zde totiž potenciálnà zákaznÃci hledajà informace o firmÄ›, a podle nà si také dÄ›lajà obrázek a rozhodujà se, zda u nà nakoupà Äi nikoliv. Nenà tedy divu, že je důležité, aby na nich byly vÅ¡echny relevantnà informace, a také aby dobÅ™e vypadala.
Â
Zde je ovÅ¡em to, v Äem mnozà dÄ›lajà hlavnà chybu. Úvodnà stránka jejich webu totiž mnohdy nevypadá ani zdaleka tak, jak by mÄ›la, a zákaznÃky spÃÅ¡e odrazuje. To platà zejména u menÅ¡Ãch podniků, které si nemohou dovolit vlastnÃho webdesignéra, avÅ¡ak tento problém v menÅ¡Ã mÃÅ™e najdeme v podstatÄ› vÅ¡ude. To pak snižuje firmám zisky, neboÅ¥ mnohem ménÄ› lidà bude pÅ™esvÄ›dÄeno, aby zde nakoupilo. A mnohdy zde vidÃme stále stejné chyby.
Â
Â
Tou asi nejběžnÄ›jÅ¡Ã je to, že se ÄlovÄ›k snažà na úvodnà stránku dát co nejvÃce informacÃ. Mnohdy zde uvede vÅ¡e, dokonce i vÄetnÄ› katalogu Äi cenÃku. TÃm pádem má vÅ¡ak zákaznÃk problém najÃt to, co jej v tu chvÃli zajÃmá. Pokud napÅ™Ãklad hledá otevÃracà dobu urÄité poboÄky, nejspÃÅ¡e se nebude chtÃt prodÃrat cenÃkem Äi historià podniku.
Â
Proto je zde hlavnÃm heslem kompartmentalizace, tedy rozdÄ›lenà informacà do různých složek. Pamatujme, že nemusÃme vÅ¡e na návÅ¡tÄ›vnÃka hned vychrlit. Mnohem lepÅ¡Ã je praktický rozcestnÃk, dÃky kterému se rychle dostaneme k tomu, co hledáme.
Â
Â
S tÃm pak souvisà i nepÅ™ehlednost stránky. NesmÃme zapomÃnat, že ji budou navÅ¡tÄ›vovat i laici. MÄ›la by proto být jednoduchá a srozumitelná, a to jak svým designem, tak i textem. MÄ›li bychom tedy v úvodu omezit na minimum napÅ™Ãklad technické termÃny, které valná Äást Å¡iroké veÅ™ejnosti nezná.
Â
Pokud je tedy chceme zaujmout, musà náš web být již na úvodnà stránce výrazný, avÅ¡ak zároveň struÄný, jasný a pÅ™ehledný. Tak pÅ™ilákáme skuteÄnÄ› nejvÃc lidÃ, aby naÅ¡e produkty vyzkouÅ¡eli, což by mÄ›lo být hlavnÃm cÃlem každého webu.